Sneeuw, strand en yoga - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu Sneeuw, strand en yoga - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu

Sneeuw, strand en yoga

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annet

31 Juli 2009 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

Daar ben ik weer. Weer even geleden, maar de tijd vliegt werkelijk momenteel, kan het ff niet bijhouden. Hoe waar is het gezegde toch steeds “time flies when you're having fun”:-). Geldt momenteel denk ik ook voor jullie, want ik neem aan dat de meesten van jullie nu op vakantie zijn.

Alles gaat goed hier in Sydney. Het weer is momenteel erg goed. Daarmee bedoel ik dat het overdag meest zonnig is en rond de 18 graden en 's nachts is het nog steeds “bloody cold” om het zo maar te zeggen. Ik heb de beste aankoop van het jaar gedaan een paar weken geleden in een “dollar-shop” (oftewel “knakenshop” in NL), waar ik een ouderwetse rubberen warmwaterkruik heb gekocht. En dat is heerlijk:-)! Zoveel gemak en plezier voor maar 4 dollar, geweldig toch? Gebruik hem ook met studeren, want we hebben dus geen verwarming en van studeren word je zo koud! Maar met het kruikje erbij gaat het prima!:-).

Anyway, waar waren we gebleven....
Oh ja, vorige keer was ik van plan om naar het “Sydney Winterfest” te gaan. Ben ik dus geweest, met Jana (Duitse collega) en Jeroen (Nederlandse vriend van m'n collega Steve). Jeroen is hier net een paar maanden en is nu bezig zijn permanente verblijfsvisum te krijgen. Hij woonde in A'dam, maar komt origineel uit Denekamp, dus ik kan zelfs dialect met hem kletsen, erg leuk! Enfin, het Winterfest was klein, maar erg leuk opgezet. Ze hadden een kleine ijsbaan gemaakt, waar je tickets voor kon boeken. Die waren al snel uitverkocht voor de avonden, iedereen wilde het proberen. En ze hadden er heerlijke grote mokken met Glühwein, waar we uiteraard van hebben genoten:-). Na de tijd nog ff bij Jeroen en Steve thuis gehangen. Ze hebben een erg mooie “loft” studio in Woolloomoloo (dichtbij Kings Cross). Het plan is dat ik daar binnenkort yoga-les aan een paar mensen ga geven:-).

De week erna was dus mijn verjaardagsweekend dat ik in stijl heb gevierd op de skipiste:-)! Was superleuk en het skien ging gelukkig nog erg goed. Het was een “promo”weekendje voor reisagenten (in het hostel hebben we een klein reisburootje) en ik ging samen met Jana en Frank (allebei duits...). We vertrokken vrijdagavond om half zes met de bus. Het was ongeveer 6 uur rijden, dus een uur of half twaalf kwamen we lekker rozig aan van de Gluhwein die Frank 's middags had gemaakt. We sliepen met 2 Koreaanse meiden in een dorm en het verblijf was allemaal schoon en goed geregeld. Zaterdag's morgens 5.15 al wakker omdat we allemaal de douche wilden gebruiken en we al om half 7 bij het ontbijt moesten zijn. Was goed geregeld, met pannekoeken (altijd goed voor mij natuurlijk:-)). Na het ontbijt moesten we onze uitrusting regelen, dat was inclusief kleding (die ik hier natuurlijk niet had, ligt allemaal bij W&E op zolder). Was ook allemaal goed geregeld. Daarna werden we met de bus naar het skigebied gebracht, genaamd Perisher Blue, van totaal wel 12,5 vierkante kilometer groot!! (heel wat anders dan de 610 km van Tignes, of niet dan?). Het andere skigebied hier is Thredbo, wat nog een uurtje verder rijden was. Ik was dus benieuwd of we ons 2 dagen konden vermaken met die 12,5 vierkante kilometer, maar dat ging prima! Gelukkig best wel sneeuw dat weekend en zaterdagnacht zelfs verse sneeuw gevallen.
Zaterdagavond hadden we een diner en wilden we mijn verjaardag vieren, maar er was niet zoveel om uit te gaan. Het resort was een eindje buiten Jindabyne (wintersportplaats waar we zaten), dus we waren aangewezen op de pub in het resort, die nu niet echt supergezellig was ofzo. Maar het was goed, we hebben om 12 uur getoast op mijn verjaardag en nog ff in een kamer zitten ouwehoeren met wat mensen en zijn toen naar bed gegaan, want we moesten 's morgens wederom zo vroeg op.
En zondag kwam zelfs het zonnetje nog ff door, wat toch wel erg lekker is met skien:-). Om een uurtje of 3 zouden we weer vertrekken richting Sydney, dus op tijd weer terug naar de bus. De terugreis kreeg ik gezellig wat telefoontjes in de bus, die helaas allemaal voortijdig werden verbroken vanwege het slechte telefoonnet hier buiten de steden hier in Oz. Maar toch erg leuk, hield me lekker bezig:-). Ik vond het heerlijk om mijn verjaardag in de sneeuw te vieren, iets wat ik nooit had gedacht te doen toen ik nog in Holland woonde:-).

Maandags erna echter weer terug naar de harde werkelijkheid... Woensdags zou ik mijn Scheikunde-toets hebben en ik moest alles nog leren, dus kon flink aan de studie. Maar ik ben er weer goed doorheen gekomen met een goeie score (geloof ongeveer een 7).

Na mijn examen Scheikunde mocht ik als beloning het verjaardagskadootje van mijn familie ophalen. Was een beetje grrot om mee naar huis te lopen, gelukkig kon de bobliothecaris van de schoolbied (waar ik af en toe werk) me naar huis brengen. Superleuk om uit te pakken. Zie de foto's voor wat er allemaal in zat. Er is al heel veel op intussen...:-(...

Het weekend daarna had ik voor mijn verjaardag met de collega's geregeld om naar “Govinda's” te gaan. Dit is een Indiaas restaurant (vegetarisch) waar ze ook een bisocoop hebben waar je liggend op matrassen een film kunt kijken. Eerlijkgezegd achteraf vind ik stoelen comfortabeler, maar goed, toch leuk om een keer te proberen. De film die we hebben gezien was “The reader” met Kate Winslet en Ralph Fiennes. Erg goed gespeeld, een film over de Holocaust. Wel een beetje deprimerend ook, maar ja, de Holocaust was nou eenmaal deprimerend, dus dat kan dan kloppen he?
De dag erna met wat vrienden nog een dinertje gehad, maar ik vond eigenlijk mijn echte verjaardag in de sneeuw toch het leukst:-).

Tussendoor veel gestudeerd etc, want ik had nog een paar grote opdrachten te gaan voor school. Maar gelukkig ook nog weer een weekje vakantie gehad, dus dat kon ik ook mooi benutten voor de studie. Ook gedaan. Maar zelfs dat gaf me net genoeg tijd om de opdrachten in alle rust af te maken, ze waren gewoon iets te groot. Uiteindelijk wel gelukt, maar wederom met veel stress helaas.
Heb ze een week geleden ingeleverd en over 3 weken moeten er alweer wat worden ingeleverd, dus dat gaat lekker door zo....

Afgelopen weekend heb ik een dagje doorgebracht in Wollongong. Ik was daar op visite bij wat mensen die ik op Bali had ontmoet. Een vrouw van mijn leeftijd (Sonia) met een ander stel (Alex en Renate). We hebben op Bali samen de fietstocht gedaan en toen ze hoorden dat ik in Sydney woonde, nodigden ze me uit om een keertje naar Wollongong te komen. Wollongong is ongeveer 2 uur rijden vanuit (Noord)Sydney, dus dat leek me prima te doen. De trein kostte maar 9 dollar, wat een lachertje is vergeleken met de prijzen in NL (als je daar 2 uur moet reizen). De rit was wel een beetje sloom, op ieder station werd gestopt. Maar wel leuk om een keer te doen, met best wel een mooie route door het Royal National Park etc.
Alex en Renata haalden me op van de trein, want Sonia was nog net niet terug van werk. Een half uur later was zij er ook en gingen we naar haar huis omdat ze zich even wilde verkleden na een dag werk. 's Avonds gegeten in Wollongong bij een Vietnamees, heerlijk eten. Gezellig gekletst over van alles en nog wat, want uiteindelijk kenden we elkaar nog haast niet, dus het was erg leuk om alles over elkaar te horen. Na het eten gingen we naar een beetje een “dodgy” bar, waar iemand die ik kende ook zou zijn. Wou toch ff goeiedag zeggen nu ik toch in “the Gong” was (zoals ze het daar noemen). Uiteindelijk zijn we met zijn allen lekker wezen dansen in de bar ernaast (zoals ze al zeiden is Wollongong niet zo groot en is eigenlijk alles naast en tegenover elkaar:-)).
De dag erna een strandwandeling gemaakt met Sonia en Alex. Daarna stond er de Nan Tien Temple op het programma, een toch behoorlijk grote Buddhist-temple dichtbij Wollongong. Erg mooi van binnen en van buiten, in een mooie omgeving. Na de tempel geluncht bij Alex en Renate die erg mooi buitenaf woonden met uitzicht over de hele vallei rond Wollongong. Uiteindelijk bracht Sonia me terug naar Sydney en ’s avonds stond er wederom een avondje stappen met Jana op het programma, dus ik kon zo weer door. Dit keer waren Steve en Jeroen (collega’s) er ook bij en een aantal Braziliaanse huisgenoten en vrienden van Jana. Gezellig de hele avond weer gedanst.

Deze week was Jana jarig (woensdag) en zaterdag hebben we een 80’s party ter ere van haar en één van haar braziliaanse huisgenoten. Dus we gaan weer eens verkleed. Daar zijn ze hier on Oz echt gek op, verkleedpartijtjes. 80’s is best moeilijk en eigenlijk moet ik ook make-up op, maar daar heb ik nog niet zoveel zin in... ff zien dus maar. Heb een hele kitcherige blouse-jurk gekocht, die wel voor 80’s door kan gaan, dus moet maar daarmee dan. Overigens heb ik dit in een gewone winkel gekocht, want waar ze hier in lopen momenteel heeft best wel wat weg van de 80’s. Is dat in Europa ook mode nu? Of hebben ze hier gewoon geen smaak?;-)

Overigens heb ik afgelopen dinsdag mijn eerste officiele yoga-les gegeven. Ik vervang een vriendin van me (Kelly, zie foto’s) die een weekje op vakantie is. Neem 3 klassen van haar over, dus vandaag nog eentje gedaan (ging ook prima) en morgen nog eentje te gaan. Vond het best goed gaan voor een eerste keer dinsdag, dus de spits is er af voor mij:). Als ik wat meer tijd van school heb, maar eens kijken of ik wat meer les kan gaan geven.

Dat was het wel zo’n beetje. Druk geweest en veel gedaan, maar allemaal leuke dingen:) (op het studeren na dan, beetje veel stress...).
Kijk ernaar uit dat het weer zomer wordt... het lijkt wel of de winter hier veel langer duurt...:-(. Maar het wordt volgens mij alweer wat zachter buiten:).

Ok, hou het hier dus maar bij. Volgende keer meer over de 80’s:).

Groetjes allemaal!:-)








  • 31 Juli 2009 - 18:44

    Mechelien:

    Hoi Annet,wat vermaak jij je bizonder goed,alleen stress moet je niet hebben,goed om daarna te relaxen met allerlei leuke dingen!! Apart zoals jij je verjaardag gevierd hebt, het is je inderdaad niet voor te stellen. Van de week bij je moeder geweest voor werk,even gezellig bijgekletst!!
    Hopelijk kan dat gummi geval wat je zo lekker warm houdt op korte termijn de kast in, en gaan de temp. omhoog!!
    Tot mails!! liefs mech

  • 02 Augustus 2009 - 12:50

    Berta:

    Hey Annet, wilde je eigenlijk bellen maar na het lezen van je bericht is het iets te laat geworden... Leuk weer van je te horen! Neem aan dat het skigebied 12,5 vierkante kilometer was, anders wel errug klein... Hoewel het weer nu even minder is (regen)is het verder lekker weer hier, gaan deze week nog lekker een dagje naar het strand. Lekker he, dat je de zomer weer ingaat?
    Bel je binnenkort, groetjes Berta.

  • 04 Augustus 2009 - 06:17

    Marianne Derksen:

    Annet, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En nog met het behalen van je diploma. Ik bewonder je enorm hoe je het allemaal doet met je studie en baan en je leven daar. Hoop weer gauw van je te horen, goetjes Marianne

  • 06 Augustus 2009 - 20:21

    Corry:

    He hoi hallo ;-)
    't Is weer heerlijk meegenieten van je verhalen! En ook van het zien van al die lekkere Hollandse dingen die jij zomaar voor je verjaardag krijgt... En die warmwaterzak? Dat is ook mijn beste vriendje!! ;-) Ik ga er elke avond met een heerlijk gevoel mee naar bed ;-)
    He meis, dikke knuffel en tot snel weer!

  • 09 Augustus 2009 - 15:32

    Free Willie:

    Bloemendaal, Poppe, Boeskool, Heech. Lang leve de mooie zomermaanden.
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 135643

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 15 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: