Begin 2013...een goed begin is het halve werk:-) - Reisverslag uit Narrabeen, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu Begin 2013...een goed begin is het halve werk:-) - Reisverslag uit Narrabeen, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu

Begin 2013...een goed begin is het halve werk:-)

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

02 Maart 2013 | Australië, Narrabeen

Hello,

Lang geleden weer, dus weer eens tijd voor wat info about life downunder☺. Ik hoop dat alles goed is met iedereen en dat de familieleden die in Ijsland waren intussen weer veilig thuis zijn bijgekomen. De foto’s zagen er fantastisch uit op Facebook! Ik had ook niet anders verwacht, het is één van de bestemmingen die ik graag eens zou bezoeken.

Life downunder is sinds een maandje ofzo behoorlijk nat en vochtig in Sydney. Geen pretje. we hebben sinds we de nasleep van de Cycloon Oscar (ex-tropical cyclone noemden ze het hier) veel regen en heel vochtig weer gehad. Heel ander gevoel dan de laatste maanden van vorig jaar. Ik heb gehoord dat dit vergelijkbaar is met het zomerweer in the “wet season” in Queensland. Nou…dan zit ik liever hier, wat die vochtigheid en onvoorspelbaarheid van het weer is niks voor mij! De dag dat Oscar hier naraasde hebben we gigantisch veel regen en wind gehad, heel hoge getijden en hoge golven enz enz. Sindsdien is het mooie brede strand van Narrabeen gereduceerd tot een afgrond die rechtstreeks in water overgaat, dus veel strand is er niet meer☹. Het leek even weer terug te komen, maar sind vorig weekend hebben we weer ontzettend wild weer hier en ik hoor de hele week ‘s nachts de golven weer op het strand. En inderdaad is het strand wederom verdwenen. Zo jammer!!
Anyway, voordat Oscar hier langskwam hadden we heel ander extreme weer, namelijk extreme hitte. Op Dinsdag 8 January hadden we hier ongeveer 43 graden. Die dag had ik een feestje bij de Operabar, dus moest ik de stad in. Ongelooflijk wat heet!! Even naar de bushalte lopen was zeker weer een douche waard en in de stad ervaarde ik het fenomeen “hete wind”. Het voelde alsof mijn benen in brand stonden door die wind, zo apart! ‘s Nachts toen ik thuiskwam was het nog 30 graden, de volgende dag was het iets minder warm gelukkig, maar de hele week was pittig. Op Vrijdag de 18e January waarschuwde men dat het wederom warm zou worden. Aangezien ik wel had gemerkt dat mijn huisje best koel is en ik toch nog geen baan had of iets bijzonders die dag, besloot ik dit keer om thuis te blijven en het algemene advies te volgen om de deuren/ramen en rolgordijne dicht te houden, om de hitte buiten te houden. Nou, dat heeft wel geholpen! Ik heb heel rustig aan gedaan, beetje internet, beetje lezen, en ik was eigenlijk verbaasd toen ik ‘s avonds allemaal berichtjes op Facebook zag van vrienden, dat het 46 graden was geweest in de stad!! Weinig van gemerkt, dus dat had wel geholpen☺. In de avond moest ik nog ff wat was opvouwen en toen merkte ik het wel, binnen 2 minuten kon ik weer gaan douchen, belachelijk!! Dus…heel apart weer hier momenteel, nog niet meegemaakt in de 5 jaar dat ik hier ben!

Verder is mijn leven ontzettend veranderd en ik moet ik nog steeds heel erg wennen aan de vrije tijd die ik heb. Geen studie is erg kaal, maar ook erg lekker, alleen weet ik niet altijd wat ik moet doen. Gelukkig heb ik nu wel lekker tijd om met vrienden enzo af te spreken, ook wel erg gezellig. En de tijd vult zich ook al weer met nieuwe baantjes.

Ik besloot een paar weken geleden een berichtje op Facebook te zetten voor die mensen die ik niet zoveel zie en niet zo goed ken, dat ik een nieuwe baan aan het zoeken was. Goed idee blijkbaar, want ik had binnen 2 minuten een smsje en een week later wederom een telefoontje over baantjes. Met als gevolg dat ik afgelopen week ben begonnen in een “health clinic” in Neutral Bay, als receptionist. Dat is op Dinsdag en Woensdag, handig, omdat ik op Dinsdagavond ook mijn yoga klas in Neutral Bay heb, dus dan kan ik daar zo blijven. The clinic is van een Nederlander die ik nog van mijn eerste opleiding ken en waar ik het altijd goed meek on vinden. En vanaf a.s. Donderdag ga ik een vriend van me helpen (oude buurman Balmoral), die een nieuw bedrijf op gaat starten dat zich gaat bezig houden met het verkopen van ECO-vriendelijke producten, en het verlenen van diverse gezondheidstherapien. Daarnaast blijf ik natuurlijk kijken naar nog een baantje erbij, of een fulltime baan die me aanstaat. Tevens probeer ik helder voor mezelf te krijgen wwt ik met mijn opleiding wil gaan doen en hoe ik dat op kan starten. Dat zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op Positieve Psychology, want dat fascineert me enorm. Twee weken geleden was de founder van Positive Psychology, Martin Seligman in the Operahouse, dus daar ben ik nog even heen geweest. Erg interessant en zeker mijn ding☺.

Mocht je overigens meer willen weten oper Positieve Psychology, dan kan je bijvoorbeeld mijn nieuwe blog lezen, waar ik een stukje daarover geschreven heb. Het webadres is: dumadreaming.wordpress.com. Ik zou het leuk vinden om feedback te krijgen op de website, daar kan ik alleen maar van leren. Als ik het toch niet leuk vind, kan ik het altijd afkeuren en dan komt het er niet op;-). Dus kijk maar eens wat je ervan vindt. Ik ben ermee begonnen omdat ik zoveel interessante dingen zie, hoor en leer hier, die ik graag wil delen op één of andere manier. Met mensen die ik ken, of die ik niet ken. En dus ga ik niet in plaats van opdrachten voor school maar op mijn blog schrijven☺.

Verder gebeurt er wel van alles, maar dat zijn meer dingen die iedereen wel meemaakt neem ik aan. Een aantal leuke dingen die ik de afgelopen tijd gedaan heb:

Beginnend met Nieuwjaarsavond. Dat hebben we dit jaar gevierd in Manly bij Marije thuis. Was erg gezellig. In Manly hebben ze alleen vuurwerk om 9 uur. Uiteraard kleiner dan in de stad, maar toch zeker de moeite waard en met het grote vuurwerk in de verte op de achtergrond. Daarna kwam ik er pas achter dat er geen 12 uur vuurwerk zou zijn, maar we konden het uieindelijk vanaf Marije’s balkon in de verte toch nog een klein beetje zien☺. Na 12 uur nog even spelletjes gedaan, totdat mensen te drunken werden om fatsoenlijk te spelen. Dat vond ik een goeie tijd om te gaan;-).

Daarna hadden we uiteraard op 26 January weer Australia day, of, zoals ze het tegenwoordig noemen “Straya Day” (geschreven zoals Australia day wordt uitgesproken met een Ozzie accent). Dit jaar besloten we (mijn tekenvrienden en ik) last minute om met een goedkope deal mee te gaan die een 5 uur durende harbour cruise op een ferry aanbood, inclusief BBC aan boord en muziek enz enz. Na diverse keren te checken bleek dat het mogelijk was dat ik in Manly zou opstappen en dan op dezelfde boot als de anderen zou zitten, die op Circular Quay opstapten. En dus ikke naar Manly, alwaar ik een aantal mensen sprak die ook op de boot uit de stad wachtten. Als snel hoorde ik dat er 2 boten waren en maakte ik me een beetje zorgen. Zouden ze wel allebei naar Manly komen? Al gauw bleek dat er dus een Manly boot was en een stads boot, wat dus betekende dat mijn vrienden op een andere boot als ik zouden zitten. En ik was niet de enige met dit probleem. Tevens waren er ergens in Manly ook nog 2 vrienden van mijn stadsvrienden die ik nog niet kende, en die ik nog niet had gezien, omdat ze bij een andere ponton stonden, omdat het Manly personeel ook niet wist waar onze boot kwam. Lekker geregeld dus!!! Onze stadvrienden warden echter heel boos en hebben de situatie uitgelegd aan het bootpersoneel en dat ze dit niet konden maken, omdat we samen geboekt hadden. Uiteindelijk kregen ze het zover dat de stadsboot special naar Manly kwam om mij en de twee anderen op te pikken. Volgens mij had iedereen op de boot het probleem meegekregen, want toen ze ons oppikten in Manly kregen we een zeer warm onthaal met applaus en gejoel, grappig wel☺. Ook tijdens de cruise gingen de 2 boten nog ff langszij om een paar mensen met hetzelfde probleem over te laden naar de andere boot, dus ze hebben er hopelijk wel van geleerd☺. De cruise was verder ook niet echt goed geregeld, want het eten werd zomaar uitgedeeld zonder controle, met als gevolg enorme rijen en mensen die voor de 2e keer gingen terwijl andere nog niet waren geweest. Wij hadden dus alleen maar worstjes en een paar schaslikjes en broodjes, terwijl er ook salade en uien en ander vlees enzo waren geserveerd. Maar dat mocht de pret niet drukken, want we hebben enorm veel plezier gehad en het weer was ook fantastisch!! De hele dag zijn er allerlei mooie en gekke schepen te zien en er is een ferrython (video, marathon van ferries) enz. Na de cruise nog rondgehangen in de Rocks en tegen 10 uur ‘s avonds weer thuis, na een lange maar ongelooflijk leuke dag☺. Ik heb een paar foto’s geplaats in het bericht, maar dit is de link voor de foto’s als je ze allemaal wilt zien, ze staan in een apart album op Picasa: https://plus.google.com/photos/115919617875222445949/albums/5838345599928122833?authkey=CM2Z2r69_6HmQw

Verder was er nog weer een themafeestje, want verkleden daar houden de Ozzies dus echt van! Thema was “any decade from history”, dus je kon echt alle kanten op. Zodoende alle verschillende pakkies. Foto’s nog van een aantal andere feestjes. o.a. een sausage sizzle voor Marije’s verjaardag, wandeling rond Manly Dam, Openair Cinema, waterval in de receptie van mijn nieuwe baan (zo lekker kalmerend☺), strand, zon, regen, stad en zee en dan heb ik volgens mij het meest wel weer genoemd☺.

Tijd voor eten. Ik wens iedereen een fijn weekend en tot hetvolgende bericht! En geniet van het voorjaar☺!!

Groetjes Annet☺







  • 11 Maart 2013 - 13:17

    Free Willie:

    Hey

    zag op de foto's dat de rescue boat te laat kwam voor de puffer fish :0)

    dus je zit weer in een health clinic. laat die shakes maar komen

    ik ga donderdag en vrijdag op cursus met Djoser, kijken hoe dat gaat, haha

    hebben jullie geen nieuwjaarsduik? is natuurlijk ook iets makkelijker dan bij ons.

    mooie foto's trouwens

    geniet
    xxxx
    fw

  • 18 Maart 2013 - 16:38

    Ali:

    wat fijn dat je een nieuwe baan hebt. Hopelijk gaat het met het visum ook nog lukken.
    Wel erg heet geweest bij jullie en hier koud. Maar vanmiddag lekker weer, maar het zal nog weer koud worden. Over 3 dagen is het voorjaar, misschien komt er dan meer zon en warmte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1726
Totaal aantal bezoekers 136411

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 15 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: