Winter/lente... - Reisverslag uit Narrabeen, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu Winter/lente... - Reisverslag uit Narrabeen, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu

Winter/lente...

Blijf op de hoogte en volg Annet

06 Oktober 2012 | Australië, Narrabeen

Hello again,

Eindelijk weer tijd voor een berichtje. Ik hoop dat alles goed is met iedereen en dat jullie weer warm kunnen blijven in het herfstweer?
Mijn laatste berichtje was van 1 Augustus zag ik. Toen was het hier nog hartje winter. We hebben een geweldig droge en mooie winter gehad, met bijna iedere dag zon, maar wel frisjes (van 12-20 graden), maar toch erg lekker. Het is nu voorjaar, en we hebben nog steeds erg goed weer met al redelijk wat zomertemperaturen. Afgelopen week was het heerlijk met dinsdag zo'n 30 graden. Dus we genieten weer. Ik merk toch wel dat een warm en vooral zonnig klimaat erg belangrijk voor me is:-).

Ok, de afgelopen maanden...hmmm... De laatste keer dat ik schreef had ik net ontslag genomen bij de chiropractor. Dat is uiteindelijk een goede beslissing geweest. Niet alleen nam het veel stress bij me weg, maar ik ben volop aan het zoeken gegaan naar een stage (wat zeker zo intensief is als een baan zoeken) en heb er na zo'n maand zoeken eentje gevonden. Ik werk nu met Janine Cahill van Future Journeys. Zij is een futurist en haar bedrijf helpt organisaties door Culture changes etc., door het coachen van personeel en het genereren van innovaties die het samenwerken voor iedereen binnen de organisatie beter maken. Moeilijk zo even uit te leggen, maar uitermate interessant en als je meer wil weten is dit de website: http://futurejourneys.com/

Het vinden van een stage betekende voor mij ook dat ik de opleiding half December kan afronden en daarmee een nieuw18-maand visum kan aanvragen, om hier zolang te kunnen werken en ervaring op te doen en uiteindelijk een gesponsorde baan te vinden, waardoor ik dan weer langer kan blijven. Ik hoef dus niet meer te studeren en kan eindelijk een "normaal" leven ervaren in Australie en te zien wat ik daarvan vind:-). Uiteraard heeft deze nieuwe situatie aardig wat stress voor me weggenomen, omdat ik dit visum maar tot eind van dit jaar kan aanvragen en ik zonder stage mijn opleiding niet op tijd had kunnen afronden...

Dus het leven is weer wat aangenamer voor me:-). Vreemd gevoel om vorige week weer te beginnen met school (na de vakantie) en me te realiseren dat het de laatste term voor me zou zijn. Zal mijn klasgenootjes zeker missen! Maar het studeren zeker niet:-)!!

Tijdens de afgelopen maanden toch ook nog wat leuke dingen kunnen doen en grappige dingetjes meegemaakt. Zal proberen ze hier te noemen.

Ik heb (nog) geen walvissen gezien, maar ik zie wel regelmatige dolfijnen in Narrabeen, dus dat vind ik dan al weer super:-). Verder heeft de Mental Imagery workshop van mijn andere stage intussen plaatsgevonden en dat was erg leuk en interessant. Mijn lerares schrijft ook een boek hierover, ik zal het wel delen als het gepubliceerd is, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.

Ik besloot op een dag om de weg achter mijn huis eens te volgen en kwam uit op het Collaroy plateau, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op Narrabeen en mijn huis (al was het wel wat bewolkt die dag). Nooit geweten, mooie plek! Op 1 van de foto's zie je een wit dak in de uiterste hoek linksonder van de foto. Dat is dus het huis waar ik woon.

Dan hebben we met de meiden van Life-drawing een uitstapje gemaakt naar een exhibition genaamd The Biennale, die dit jaar op Cocketoo Island plaatsvond. Ik was daar nog nooit geweest, maar het eiland stelt weinig voor. De expositie stelde ook niet veel voor. Werkstukken die niets zeiden, of onherkenbaar waren, of vrij apart, niemand van ons had er veel mee, en de andere dames zijn best wel abstract gewend. Ik heb toch nog 2 foto's gemaakt van wel grappige dingetjes.

Verder ben ik een keer met NIck naar Trivia geweest, wat hier overal georganiseerd wordt in pubs. Vond het wel gezellig, maar wist eigenlijk weinig antwoorden, omdat het meestens over Australische phenomenen ging waar ik nog niet zoveel vanaf weet. Maar ga het zeker vaker doen.

Op een zaterdag heb ik Jana rondgereden op de Northern Beaches en zijn we naar diverse stranden geweest, en hebben we een mooi uitzichtpunt ontdekt hier in Narrabeen, wat Turimetta Headland heet en uitkijkt op het verborgen Turimetta Beach. Schijnt erg gewild te zijn bij surfers. Verder hebben we een Bahai tempel bezichtigd die dichtbij mijn huis scheen te staan. Prachtig gebouw, er zijn maar een paar Bahai tempels op de hele wereld.

Dan zorgt mijn auto ook altijd weer voor leuke verhalen:-). Een keertje was ik met een vriendin aan het touren en wilden we na een kopje chai op het strand en een etentje de auto starten en dat lukte me niet. Uiteraard de monteur weer gebeld. Ik denk dat ie zich slap lachtte. Uiteindelijk moest ik kijken of ik de startmotor kon vinden. Naaahh...geen idee dus. Ik wist niet dat mijn hier een foto van had gemaakt, wel grappig:-). Waarom ik uiteindelijk de auto niet aan de praat kreeg is voor jullie een vraag en voor mij een weet;-)... Een andere keer merkte ik dat mijn lichten iedere keer uitgingen als ik de richtingaanwijzer aandeed. Lekker stressen dus, want het werd steeds donkerder terwijl ik reed en ik was in de spits op weg naar een yoga-klas, dus moest wel door. Aangekomen in Neutral Bay dacht ik ff te gaan checken of mijn lichten nou aan waren of niet. Omdat ze uitgaan als de motor af is, liet ik de motor dus aan. En omdat het slot aan de bestuurderskant niet reageert op de sleutel, moet ik het knopje altijd indrukken om de deur op slot te doen. Wat ik dus toen ook automatisch deed...met als gevolg dat ik dus buitengesloten was met de motor draaiende en de lichten aan. Tjah...wat doe je dan! Gelukkig was er een behulpzame meneer in de buurt die me de NRMA (wegenwacht) liet bellen, die een wachttijd van maar 120 minuten had!!! Maar ze zouden me zsm helpen zeiden ze. Mijn yoga-klas zou in een half uur beginnen, dus ja... Ik naar de kerk en gewacht tot de eerste klant kwam. Haar gevraagd of zij iedereen wou inlichtten en ook of ze even wouden wachten, want wie weet was er nog een oplossing om de klas toch te doen. Intussen kwam haar partner en die zij dat hij zou proberen met een kleerhanger de deur te openen. Ongeveer een kwartiertje geknutseld en wat een geluk, want het lukte hem!! Uiteindelijk dus toch de yoga-klas kunnen geven, al was ik wel 2 klanten verloren, maar ja, weinig aan te doen... Een paar dagen erna werd het licht weer enigszins gefixt door de monteur en werd ik meteen getrakteerd op Franse Gallettes en crepes, die een vriendin van hem aan het bakken was bij hem thuis:-). Gezellig toch weer! Moet er nog weer heen, want helaas moet er wel een nieuwe indicator geinstalleerd worden, maar goed, dan werkt het ook weer:-). En hij is verhuisd naar Kensington, wat vlakbij Maroubra is, waar ik nu mijn stage doe, dus handig!

Maroubra dus, aan de andere kant van de stad (Eastern suburbs, dichtbij Bondi. Ook weer een geweldig mooi stukje Sydney, zoals op de foto's wel te zien is. Lurline Bay is de baai waar mijn stage adres op uitkijkt en Maroubra is net om de hoek daar. Jammer dat ik er altijd in de spits heen moet, want echt lekker rijden is het niet en het kost me minstens een uur. Normaal is het maar 3 kwartier. De eerste keer dat ik er was had ik een mooie plekje op de rotsen van Maroubra gevonden om te lunchen. Daar kwam ik aan de praat met een Libanees die foto's aan het maken was en mij er nog een paar heeft gestuurd waar ik ook op stond.

Op de foto's nog Curl-Curl Headland, waar ik met Marije een wandelingetje heb gemaakt ( Curl-Curl naar Dee Why). Marijes is weer gezellig terug, na 2 maanden te hebben rondgereisd in Amerika, Canada, Europa en Azie:-). Verder heb ik eindelijk wat foto's van de familie aan de muur, met name pa en ma:-).

Andere foto's zijn van diertjes om het huis. Ik vind de flora en fauna hier nog steeds fantastich, en omdat ik met het mooie weer steeds buiten ben, zie ik steeds weer iets nieuws. Zo ook vorige week, toen ik een paar Water Dragons bij het zwembad tegen kwam, de dag ervoor dat ik een grappige gecko in mijn washok tegenkwam (Northern Leaftailed gecko), de eenden op de driveway, en de possum bij de poort, die me gezellig aan ging zitten kijken en keurig poseerde:-), de cocketoo's die hier als gekken om het huis vliegen, omdat ze worden gevoerd door de buren, en Levi die me mometeel iedere morgen even gedag komt zeggen zodra hij me hoort:-). En dan de prachtige bloemen die momenteel weer beginnen te bloeien en ruiken. Wat minder is het als de fauna binnenkomt, zoals spinnen, en een dier dat ergens boven mijn washok had besloten dood te gaan en voor nogal wat stank zorgde en andere fauna in de vorm van maden (yek!) er nu, een paar weken later, voor bromvliegen!! En ook vervelend als zo'n grappig beestje net voor je auto langs denkt te lopen en dan niet snel genoeg is:-(... Heb wel een traantje gelaten hoor!!

OK, volgens mij was het dat wel zo'n beetje.

Tijd om te gaan eten, het is alweer 8 uur! Ik wens iedereen een heel fijn weekend en tot de volgende episode:-)!

Groetjes!

P.S.: Wij gaan vanavond weer in tijd vooruit, dus voor een paar weken hebben we 9 uur tijdsverschil, totdat jullie weer de tijd verzetten, dan zijn wij weer 10 uur vooruit tot in maart ergens.

P.S.2: Helaas is de helft van de foto's waar ik over vertel niet zichtbaar. Probleempje bij WBJN, helaas. De enige manier om ze allemaal te zien is op "overzicht alle foto's te klikken en dan het bericht met de titel "Winter/lente" te selecteren.


  • 07 Oktober 2012 - 16:01

    Ali:

    Warrie-hair beach zeker.
    Was dit een snel studeer studie? Maar wel fijn dat je hem kunt afronden.

  • 08 Oktober 2012 - 16:12

    Bianca:

    wat een leuke foto's. Vooral die bij Maroubra vond ik erg mooi. Zou wel graag een uurtje naast je komen zitten staren in de blauwe zee. En meteen gezellig bijkletsen natuurlijk......

  • 09 Oktober 2012 - 16:05

    Fw:

    hey!
    mooi van je visum. Geniet ervan.
    lang leve de flora en fauna!
    x

  • 09 Oktober 2012 - 17:38

    Mechelien:

    Hey Annet, super mooie foto's....geniet van je leventje nu zonder stress, ook wel eens fijn!
    Liefs Mech

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1273
Totaal aantal bezoekers 136407

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 15 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: