Yoga, groen, bluelights en relax..... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Annet Jansen - WaarBenJij.nu Yoga, groen, bluelights en relax..... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Annet Jansen - WaarBenJij.nu

Yoga, groen, bluelights en relax.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annet

29 Augustus 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,

Ik schrijf dit vanuit Christchurch, omdat ik daar momenteel ben voor een yoga-workshop. En aangezien ik weer zoveel nieuwe indrukken opdoe, vind ik dit een mooi moment om weer eens te schrijven:-).

Ik ben hier donderdagnacht aangekomen. Best druk geweest de afgekopen weken met school en werk, dus helemaal geen idee hoelang Nieuw Zeeland vliegen zou zijn. Dat was dus maar 2,5 uur, wat ik niet had verwacht:-). De temperatuur was 6 graden toen ik aankwam, dus de eerste nacht had ik het harstikke koud, want in Sydney was het alweer zo rond de 25 graden iedere keer overdag. Maar vanaf gisteren (vrijdag) is het hier ineens ook 20 graden wat ongewoon is voor Nieuw Zeeland voor deze tijd van het jaar. Dus ik geloof dat ik het Sydney-weer gewoon in mijn koffertje heb meegenomen:-). En zojuist hoorde ik inderdaad dat het in Sydney nu koud en donker is....hoe raar kan het gaan...;-)?

Anyway...ik had een godkoop hotel geboekt dat er op internet hypermodern en gelikt uitzag. Ik had wel een beetje mijn twijfels, want dat kon haast niet zo goedkoop zijn.... MAAR, het is een hartstikke leuk hotel!. Kleurtjes neon-lights bij de ingang, roze, groen, geel etc... alles heel strak en licht ingericht. In de kamers hebben ze "moodlights" die je kunt aanpassen aan je mood... helaas doen die op mijn kamer niet, maar ik ben al supertevreden met wat de kamer verder heeft... een flatscreen-TV, met moviechannel, groot comfie bed, allerlei gekleurde lichten in de kamer, een weksysteem waarbij de TV vanzelf aangaat en de lichten langzaam ook...etc. En het restaurant verkoopt zelfs macrobiotisch eten. Wat wil je nog meer tijden een yoga-workshop?:-). Daarnaast nog een gratis gym en sauna. De sauna ga ik zometeen maar eens uitproberen:-).
En...ook nod in het midden van de stad, maar 3 minuutjes van de bushalte waar ik op moet stappen.

En dan Nieuw Zeeland, weer een nieuwe indruk. En ik vind het heel anders dan Asutralie, al kan ik niet precies zeggen waarom. Het ziet er allemaal wat netter en gecultiveerder uit. Groener ook... ruimer en ach ja, wat nog meer...gewoon anders! Ik begrijp dat het "Lord of the rings" landschap hier redelijk in de buurt is, dus ik hoop dat ik daar donderdag (mijn vrije dag) nog een dagtripje naartoe kan maken. Maar wel een beetje duur allemaal, dus moet nog ff zien...

De workshop is erg leerzaam. Al merk ik wel dat mijn teachers van vorig jaar op school echt alles van deze dame hebben gebruikt. Veel herhaling voor mij, wat ik helemaal niet erg vind, want het is al bijna weer een jaar geleden dat ik die opleiding heb gedaan. De lerares is Donna Farhi, die hier erg beroemd is. Ze heeft een paar boeken geschreven die wij vorig jaar tijdens de opleiding dus ook hebben gebruikt en reist de hele wereld rond om workshops en cursussen te geven. Ze komt binnenkort ook een keer in NL, dus als iemand interesse heeft, laat maar horen, dan zoek ik uit wanneer.

De workshop is aan het strand, geweldige locatie voor zoiets. Ik reis op en neer met de bus van het centrum naar de "venue" met een dame uit uhm...1 van die kleine plaatsjes ergens hier in de bergen...:-S. Erg leuk mens, Candees origineel. En nutritionist, ook weer interessant voor mij, omdat ook zij yoga met nutrition combineert (Ja Julia, we hebben er weer 1, grappig he?)

En verder vermaak ik me prima. Kom helemaal tot rust hier. Geen laptop, geen werk, geen studie. Weer nieuwe indrukken en ik vind het heerlijk:-).

Ik schrijf weer verder als ik tijd heb en de foto's komen als ik terug ben in Sydney, want die kan ik hier niet downloaden.

Wens iedereen een fijn weekend en tot snel!!

Annet:-)

  • 29 Augustus 2009 - 17:10

    Mechelien:

    Dus ons buufje zit nu weer helemaal in Nw.Zeeland, we houden het niet meer bij,zoveel je ziet!! Hoelang blijf je ze daar plagen?
    Ook mazzel voor je dat workshop aan het strand is,lijkt me heerlijk!
    Annet geniet ervan zou ik zeggen,tot schrijfs!! liefs mech

  • 30 Augustus 2009 - 10:45

    Corry:

    Christchurch............ ow, was ik daar toch maar langer gebleven....... Veel plezier ;-)

  • 30 Augustus 2009 - 11:42

    Bianca:

    nieuw zeeland...
    het klinkt allemaal super. Genieten is en blijft het sleutelwoord.
    ben benieuwd naar de foto's. Peter heeft vast wel intresse in een workshop Yoga met Donna!
    veel liefs Bianca

  • 01 September 2009 - 10:32

    Free Willie:

    Gelukkig hebben wij het Markelo's feest!!!

  • 01 September 2009 - 14:50

    Humpie:

    Hallo Netje,

    Hier een klein berichtje van "Humpie", je weet wel je oud collega uit Hengelo. Ik wens je veel plezier daar down under.

    Groet,
    Humphrey Remie
    info@remieconsultants.nl

  • 01 September 2009 - 20:14

    Marieke:

    Heej,

    Het is weer helemaal geweldig, wat je doet en meemaakt, ik zeg alleen
    ik ben helemaal klaar voor de keunefeesten!!

    Have fun.

    x Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 136672

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 15 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: