Nieuw seizoen, kou en nieuwe ontwikkelingen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu Nieuw seizoen, kou en nieuwe ontwikkelingen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annet Jansen - WaarBenJij.nu

Nieuw seizoen, kou en nieuwe ontwikkelingen...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annet

19 Juni 2009 | Australië, Sydney

Hey again,

Hoe is het nu bij jullie in het warme kikkerlandje;-). Ik noem het maar zo,want vergeleken met hier zal de temperatuur in Nederland ongetwijfeld aangenamer aanvoelen dan hier in Sydney. Mijn gevoel van seizoenen begint langzaamaan Australisch te worden, want ik kan me niet voorstellen dat het bij jullie nu zomer is. Net zoals vroeger andersom dus. Voor mij is het nu al een beetje normaal om kerst in de hitte te hebben en mijn verjaardag in de kou. Het is hier nu volop winter (14 graden) en zonder kachel is dat toch wel een tegenvaller. Onderschat de Nederlandse CV vooral niet, want ook al is het “maar” (zoals jullie waarschijnlijk denken) 14 graden hier, zonder CV, isolatie en dubbele beglazing is dat behoorlijk koud!! En wie het niet gelooft, daar ga ik nu de uitdaging mee aan om volgende winter in Nederland bij die temperatuur een paar dagen geen CV te gebruiken (en dan hebben we het dus nog niet eens over de isolatie en de dubbele beglazing). Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!! Dus wie durft??
Enfin, vannacht met 3 dekens, dikke pyama en sokken aan geslapen. Dat heb ik jaren niet gedaan (zelfs niet in Nederland, maar dat was misschien ook vanwege mijn altijd warme waterbedje:-)).
Ik neem dus maar aan dat het bij jullie nu weer lekker weer is en dat jullie daar ook volop van genieten?

Sinds Bali is er al weer van alles gebeurd. Ik ben de laatste weken veel uitgeweest en we hebben weer een lang weekend gehad en wat festiviteiten in Sydney, dus het leek me wel leuk om alweer een verhaaltje te schrijven.
Na Bali had ik dus nog een paar dagen vrij voordat Term 2 van de opleiding begon. Die week niet veel bijzonders meer gedaan, behalve een workshop die ik had gewonnen op een beurs een paar weken geleden. Het onderwerp was “Emotional eating” en aangezien ik daar best last van heb en mijn huisgenootje duidelijk ook (met alle chocola door het hele huis;-)), had ik haar gevraagd of ze meewou. En dat wou ze wel, dus we hebben een ochtendje geluisterd naar hoe ons brein in elkaar zit en ons aanzet tot het eten van onnodig voedsel. En uiteraard konden we hierover meer horen in een cursus van 8 weken die “maar” AUS$ 995,- kostte als we het die dag zouden boeken. Daar trappen wij natuurlijk niet in, maar alle info van die dag was welkom en mooi meegenomen.

’s Avonds voor het eerst sinds tijden weer eens een avondje in de pub gehangen met Marije uit Haarle. De pub was “the Oaks” in Neutral Bay (voormalige woonplaats van ondergetekende) en is zeer bekend op de Northshore van Sydney en ik begreep zelfs bij sommige mensen in Holten! En het is een gezellige plek met “normale” mensen, zoals wij (Marije en ik). En dan bedoel ik niet de enigszins snobistische mensen die je in zoveel bars in de binnenstad tegenkomt. Dus ik voelde me een beetje als in de Keun:-). We hebben een erg gezellige avond gehad en gaan het binnenkort weer uitproberen:-).
Eigenlijk heb ik dat de week erop al gedaan met mijn ex-huisgenootje Sonia. Die voelde zich niet zo thuis als ik helaas, vanwege het feit dat zij dus juist die enigszins snobistische bars erg leuk vindt. Ik heb me ook die keer wel weer vermaakt, ook al mistte ik mijn “hollandse maatje” Marije dus wel een beetje. Na sluitingstijd belandden we in een Pianobar waar Bert Reilink zich prima zou vermaken:-). Ze hebben daar een grote vleugel staan waar iemand allerlei bekende nummers zit te spelen en iedereen mee kan zingen als ie wil.

Het begin van de 2e term ging prima, behalve dan dat we weer een aantal niet al te kleine opdrachten en examens voor de voeten kregen gegooid meteen al op de eerste dag
:-). Gelukkig hebben we nog een paar weken voordat we dat in moeten leveren, dus ik maak me er nog niet te druk om...behalve scheikunde dan...Willie, wanneer ben je weer hier in de buurt? Ik heb je nodig!!

In het hostel is het erg rustig momenteel en proberen we mensen met kortingen binnen te krijgen, net als alle andere hostels, die soms zakken met de prijs to AUS$ 14,- voor een nacht (normaal zo’n AUS$ 28,-) en dat is dan inclusief gratis “ bedbugs” en alle daarbij behorende ongemakken;-). Gelukkig hoeven wij nog niet zover te zakken met de prijs, BIG heeft een goeie naam en de mensen die worden weggejaagd door de “bedbugs” komen vanzelf bij ons aanwaaien en zijn maar al te blij te betalen wat wij vragen... Maar het blijft allemaal iets rustiger dan voorgaande jaren, wellicht vanwege de crises overal?

Zoals jullie afgelopen weken Hemelvaart en Pinksteren hebben gehad, hadden wij hier “Queensday” op 8 juni. Wederom een lang weekend voor ons:-). Zaterdagavond naar een “Retro” bar in de stad geweest, waar ze allerlei oudere nummers draaiden, ook wel gemixt met modern. Dus ook Anton Bulsink zou zich hier prima kunnen vermaken:-). Deze avond was ik uit met Jana, een Duitse collega van het hostel, die net als ik er erg aan toe was om een avondje te dansen. En dat hebben we gedaan, van het moment dat we binnenkwamen totdat we weggingen, toch zo’n kleine 4 uurtjes lang. Supergezellig ook weer, met wederom het “gewone” volk om ons heen:-). Zondags moest ik weer werken (werk iedere zondagmiddag van 2.30 tot 10.30 pm).
En maandags hebben Marije en ik de beroemde “Walkway” van de Spitbridge in Mosman naar Manly gelopen. Heerlijk op ons gemakje en genietend van de zon, die dit weekend eindelijk weer eens volop scheen, na een paar weken slecht weer te hebben gehad. Mooie uitzichten, blauwe luchten, zonnetje erbij lekker gepicknickt, ijsje eten, uurtje hangen op het strand, lekkere Chai Latte in Manly en de dag was gezellig gevuld. ’s Avonds nog Vietnamees gegeten met mijn ex-huisgenootje Sonia. En dinsdagmorgen weer om 7 am aan de bak in het hostel. Die week ging dus erg snel (vanwege het lange weekend).
Toch nog weer wat leuke dingen meegepikt. Want de afgelopen weken was er een soort Festival in Sydney genaamd “VIVID Sydney”, a festival of Music, Light and Ideas. Ze hadden o.a. lichtprojecties op diverse beelden en gebouwen, inclusief the Operahouse en the Museum of Contemporary Art. Er was een wandeling die je kon doen langs de diverse beelden en gebouwen en die heb ik donderdagavond gelopen. Was niet spectaculair, maar toch wel leuk en ontzettend druk, omdat iedereen het wilde zien. Dus het creëerde wel een gezellige sfeer in de binnenstad. Vrijdagavond hadden we een etentje met wat collega's, omdat Hellen (de manager) jarig was. Goed gegeten bij een Japanner, erg gezellig voor mij ook, omdat de vriend van Steve (gay) uit Nederland er nu ook bij was, naam Jeroen en, je raadt het al, hij komt uit Nederland:-)! En dan ook nog uit Denekamp (van origine), dus nog ff een staaltje dialect naar Steve gegooid, die op zich enig Nederlands wel begrijpt, maar dit was voor hem onbegrijpelijk;-). Gezellige gast, dus leuk dat ie hier nu ook woont:-). Na het eten naar een gigantische "gamehall" geweest, waar je alle kermisattracties kon vinden. Daar een poosje met zijn allen wat dingetjes uitgeprobeerd en het daarbij gehouden voor die avond. Zaterdagavond wederom met Jana afgesproken om de eindvoorstelling van het VIVID-festival te zien. Dit was een voorstelling op het water met veel licht, muziek en vuur over een schip vol met gedetineerden die hier dus eeuwen geleden uit Europa aankwam en die ergens in de haven was gezonken. Was wel creatief gedaan, ook weer gezellig en druk en een winterse sfeer, met vuurtonnen en eettentjes en veel rook etc. Na de tijd zijn we gezellig nog wat wezen drinken met haar en haar huisgenoot in de “Lowenbrau”, een bekende bar in het oude gedeelte van Sydney (The Rocks). Duitse naam betekent ook duitse tent, met grote pullen bier, bediening in Lederhosen en dirndls, gigantische vreetschuur met lange tafels en schlagermuziek en borden "overloaded" met eten. Lekker onbenullig dus, maar gelukkig ook een “gewone” bar met wederom retro- en moderne muziek. We wilden er maar eentje drinken, maar zijn uiteindelijk weer blijven hangen tot een uur of 2, was toch wel weer gezellig:-). Ik heb nog een filmpje gemaakt van een stukje Australisch chauvinisme oftewel wat er gebeurt als er een liedje van een Australische artiest wordt gedraaid in een kroeg...heeel apart:-). Dit nummer was “You’re the Voice” van Ozzie John Farnham....

Dit weekend, als het weer niet te winters is;-), ga ik misschien nog een kijkje nemen bij het Winterfest. Ze hebben middenin de stad een heuse ijsbaan gemaakt, waarvan de tickets al dik uitverkocht waren helaas... Tevens hebben ze Glühwein en sneeuw uit the Snowy Mountains, dus dat wil ik wel graag zien! Overigens ga ik echt sneeuw zien, want ik ga in het weekend van mijn verjaardag onverwachts skiën!! Niet te geloven toch, skiën in Oz?! Ik heb er erg veel zin in, ook omdat ik samen ga met Frank (1 van mijn eerste vrienden hier) en Jana, die ik intussen ook goed ken... Het is een aanbieding van het werk, omdat we ook reisagent zijn. Twee personen die mee zouden gaan, hebben geannuleerd en toen ze vroegen of ik meewilde, hoefde ik daar niet lang over na te denken, tuurlijk, ikke wel:-)! Het is heel kort, van vrijdagavond tot zondagnacht, maar toch 2 dagen skiën. Dit betekent echter ook, dat ik pas zondagavond (mijn verjaardag) laat thuiskom en ik niet weet of ik dan nog wakker genoeg ben om online te gaan. Dus als je me wilt spreken, dan moet je het denk ik eerst per telefoon proberen, ook al heb ik ook geen idee of we in de bergen een signaal hebben. Dus... mocht je dat proberen en je krijgt geen antwoord, dan weet je waar het aan ligt.

Ok, hou het hier ff bij. Volgende keer een verhaaltje over wintersport in Australië.....:-).

Groetjes!

P.S...Willie en Willeke, bedankt voor jullie trouwe reacties iedere keer...iemand anders een reactie:-)?

  • 19 Juni 2009 - 07:04

    Sjef:

    Weet jij wel hoe onvoorstelbaar trots ik op je ben!!!! ... en een heel klein beetje jaloers natuurlijk....

    Het is mooi om je enthousiaste verhalen te lezen en te constateren dat je nu (eindelijk)
    kunt doen waar je zolang naar verlangt, en voor geknokt, hebt

    Ik wens je al het goede
    Hele dikke kus
    Sjef

  • 19 Juni 2009 - 10:14

    Willeke:

    Me too, life to the max Annet, ga zo door.

    X Willeke

  • 19 Juni 2009 - 10:34

    Joke:

    Hé hallo,
    Te gek, jou verhalen.
    Ik heb het idee dat je al een echte ozzie aan het worden bent.
    Gaaf hoor dat je je zo thuis voelt.
    Hier is alles wel oké, weinig gekke dingen gebeurd.
    mocht ik je niet spreken zondag alvast van harte met je verjaardag. en een hele dikke pakkerd!!!!
    Joke

  • 19 Juni 2009 - 12:34

    Ali:

    Son et Lumiere heet zo'n lichtvoorstelling in Frankrijk en dan is er ook geluid bij natuurlijk. Ik vind dat erg mooi om naar te kijken en te luisteren. Als ik je verhalen lees, dan vraag ik me altijd af of we wel zussen zijn! Hoe anders zou ik daar leven! Maar dat deden we hier in Nederland ook al. Maar het is fij om te horen dat het je zo goed gaat. Vorige week zijn we naar een open dag geweest in de Hermitage in Amsterdam. Vandaag wordt het museum geopend door de Koningin en de president van Rusland en kun je het hele weekend dag en nacht naar binnen. Was erg mooi, met prachtige kostuums en schilderijen en juwelen etc. van de Romanovs. Daarna heerlijk gegeten in Heillo aan de kust tot 's avonds laat, want het was prachtig weer. Zo hebben wij ook onze uitjes, maar anders! Lieve Annet groetjes en geniet zo verder! Ali

  • 19 Juni 2009 - 13:32

    Willeke:

    Hey Ali, ga ook zo door :-)!

    Liefs, Willeke

  • 19 Juni 2009 - 13:45

    Cas:

    Fantastisch om die verhalen van jou steeds te ontvangen en ontzettend blij voor je dat je zo je draai in je leven hebt gevonden.

  • 20 Juni 2009 - 00:33

    Annet:

    Hey, bedankt voor jullie reacties:-)! Was even bang dat ik mijn publiek was verloren, maar gelukkig, jullie zijn er nog...:-). Ali, ik zie toch wel overeenkomsten hoor, we houden allebei van lichtfestivals en jou Hermitage-verhaal klinkt ook erg interessant, maar ben hier zoiets nog niet tegengekomen...:-). En Cas en Sjef...ik denk nog regelmatig aan jullie hoor, thanks!:-).

  • 20 Juni 2009 - 15:46

    Rita Gazan:

    hallo annet,
    leuk om je steeds te volgen ,maar bij ons is het ook geen super weer hoor maar nog net niet zo koud als bij jou.
    groetjes uut hooltn

  • 21 Juni 2009 - 12:39

    Free Willie:

    Net terug uit Riga.
    Dames met zeer korte rokjes en mooie benen. Mooie cultuurstad hoor.
    Veel plezier in the mountains. Kan koud worden daar, neem je mutsje mee!!!

    Veertig!!!!!!hahaha alvast van harte en geniet ervan in the snow.

    xxxx

  • 21 Juni 2009 - 17:16

    Bianca En Peter:

    Vergeten ? Hoe kunnen wij jou nou vergeten ?
    Al die heerlijke verhalen die je schrijft over zon (en over kou) en over festivals en over vakanties en over uitgaan en over wie weet wat nog meer !!! Blijf ons op de hoogte houden en geniet van het komende sneeuw-weekend. Heel veel liefs,
    peter en bianca

  • 29 Juni 2009 - 16:52

    Free Willie:

    Hoera, hoera,

    Annet is jarig!!!!!
    Veel plezier deze dagen.
    Hoe oud ook alweer???Ha,ha

    Dikke kus!!!

  • 04 Juli 2009 - 20:12

    Mechelien:

    lieve annetje,van harte meis met deze prachtige leeftijd,het is je niet aan te zien natuurlijk, ha ha!!
    Zijn net terug van vak.vandaar deze wat late reaktie,hopelijk heb je het daar uitbundig gevierd? Fijn dat je het naar je zin hebt, ondanks wat je noemt de kou!! Tja met zoveel dekens op en kousen aan neig je dus echt wel naar de bewuste leeftijd, het wordt erger kan ik je vertellen!! Nou meis het beste met je, we volgen je verhalen weer!! liefs Mech

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 136671

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 15 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: