Holten, Rijssen, Deventer, Amsterdam - Reisverslag uit Rijssen, Nederland van Annet Jansen - WaarBenJij.nu Holten, Rijssen, Deventer, Amsterdam - Reisverslag uit Rijssen, Nederland van Annet Jansen - WaarBenJij.nu

Holten, Rijssen, Deventer, Amsterdam

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

22 Mei 2010 | Nederland, Rijssen

Hoi vanuit Rijssen,

Ik zit hier lekker in de tuin te typen, het is eindelijk mooi weer in NL:-)! Gelukkig, want ik was enigszins optimistisch geweest met het inpakken van mijn koffer en heb dus meest zomerkleren bij me en de winterkleren raakten enigszins uitgeput... Gelukkig hebben Willeke en Erwin ook een wasmachine, dus uiteindelijk is alles weer klaar voor gebruik, maar het is toch wel lekker dat we nu zomerse temperaturen hebben!

De afgelopen anderhalve week zijn omgevlogen! Op Hemelvaartsdag zijn we gezellig met de broer en wat zussen en nichtje gaan wandelen in de omgeving van Markelo. Heerlijk geluncht bij Bill’s Bar en daarna terug naar Rijssen voor een douche en om de trein te pakken naar Deventer. In Deventer zou ik Nadia, een Zwitserse vriendin ontmoeten. Ik had haar al 2 en een half jaar niet gezien, dus het was gezellig om weer bij te kletsen. Omdat ik Engels met haar praat, vergat ik ff dat ik in Nl was, met als gevolg dat ik me de hele tijd afvroeg waarom iedereen in de kroeg NL zat te praten en ik ook tgen het personeel in het Engels begon...quite confusing dus:-S. Vroeg in de avond ging Nadia weer richting Amsterdam, waar ze in een hostel zaten en had ik een date met Henk en Karen om naar mijn moeder te gaan. Met ma ging het gelukkig na woensdag wat beter, dus we hebben even theegedronken. Terug in Rijssen ging het lichtje uit bij mij, maar heb ik het nog tot een uurtje of 11 volgehouden voor ik ging slapen. Helaas werd ik net als afgelopen week iedere keer vroeg in de ochtend wakker en dan is het moeilijk om weer in slaap te komen. Maar intussen is mijn jetlag toch redelijk voorbij.

Vrijdag had ik een vol programma en het werd een superleuke dag!! ’s Morgens had ik in Rijssen met Judith afgesproken, een Amsterdamse vriendin van me. We hebben heerlijk geluncht in de Walgaarde en gezellig bijgekletst. ’s Middags had ik een afspraak voor een lenscontrole bij Optiek Jos, waar ik nog steeds mijn lenzen van bestel. Ook daar gezellig ff theegedronken. Daarna lekker fruit gekocht op de Holtense markt (goed fruit!!) en op naar de familie van der Pluijm, waar Willie me heel lief in een trui met “Australia” erop zat op te wachten;-). Fennie had een heerlijke appeltaart gebakken en we hebben gezellig de hele middag theegedronken, later nog met Erwin erbij ook. Daarna gauw op en neer naar Rijssen om Willeke, Anna en Marjojn op te halen en toen op naar de Outdoorlodge voor het feestje van Henk en Karen. Dat was ook een groot succes! Erg leuk om iedereen weer te zien, helaas nog lang niet met iedereen bijgekletst, maar het was zeker leuk:-). Het eten was goed, lekker relaxte muziek, een paar leuke acts van beide families (Jansen en Pennewaard) en de buren en uiteindelijk lekker koffie drinken bij het kampvuur. Om een uur of 12 zijn we met beide hele families naar de Keun geweest. Wat een leuke, maar beetje rokerige afsluiting van de dag was. Ongelooflijk dat ze daar roken nog steeds toestaan, ik wist niet wat me overkwam na Oz, waar absoluut nergens binnen meer wordt gerookt. Maar, al met al, een topdag die eindigde om een uurtje of half 4 in de ochtend...!

Zaterdag had ik met Astrid uit Loo-Bathmen afgesproken, die ik ook 2 en een half jaar niet had gezien. Ook goed om weer bij te kletsen. Lekker geluncht en gewinkeld in Deventer en daarna naar Loo. Daar werd ik zo moe dat ik een dutje heb gedaan terwijl Astrid ging koken. Uiteindelijk nog lekker gegeten daar, maar ik kwam helaas niet meer door mijn moeheid heen. Om een uur of 11 weer met de trein ricthing Rijssen vertrokken.

Zondag moest nichtje Anna met het NK turnen meedoen en vertrokken we om een uur of half elf richting A’dam. Daar de hele dag gezeten en uiteindelijk nog koffie gedronken en gegeten in Volendam, waar de turndames de afgelopen dagen waren geweest. Anna heeft het prima gedaan en werd 25e van de pupillen van NL!

Maandag had ik een dagje niks gepland en heb ik de rest van de week ingepland. ’s Avonds met Berta en Jan bij mijn moeder op bezoek geweest en verder lekker rustig:-).

Dinsdag had ik afgesproken om op de koffie te gaan bij mij oude werk op de grondkamer. Het was zeker leuk om iedereen weer te zien en te horen waar iedereen de afgelopen 2 jaar mee bezig is geweest. Veel veranderingen, positief en negatief en hopelijk vergaat het iedereen de komende jaren heel erg goed! Geluncht met Mei-Ffah, een trein- en dansmaatje van me uit de tijd dat ik in Deventer werkte en daarna nog even bij de Hema langsgehopt om goeiedag tegen Marieke te zeggen. Einde van de middag haalde Coen mij op bij station Holten en gingen we naar de studio om wat oude boeken uit de opgeslagen dozen van mij aldaar op te zoeken. Leuk om mijn spulletjes weer even te zien:-). In de studio waren ze de nieuwe CD van Vangrail (band van Edwin van Hoevelaak) aan het opnemen, die heel goed klonk. Dus mensen, aanrader, ook aanwezig dit jaar op de Keunefeesten! Bijgekletst met Wendy, de zus van Coen en we liepen Wolter Kroes nog tegen het lijf, die me vaag bekend voorkwam, maar die ik pas thuis kon brengen na Wendy’s introductie. Hij blijkt momenteel toch vrij bekend te zijn in NL, dus wellicht was dit enigszins een teleurstelling voor de goeie man... Met Coen gezellig wezen eten in Bistro de Holterberg, waar ze overal asperges bij serveerden die dag. Het was zeker lekker, dus ook nog steeds een aanrader! Met Coen was het supergezellig als vanouds weer bij te kletsen:-).

Woensdags had ik "zitting" bij Nijkamp;-). Eerst om kwart voor elf met Corrie, een ex-collega en vriendin vanuit de Deventertijd. Super om haar weer te zien en blij dat alles goed met haar en haar gezinnetje gaat. Om 12 uur kwam Marieke en hebben we geluncht en “gewinkeld” in Holten. Daarna lekker gewandeld naar de Aalpolsweg om met Riemco Berends bij te kletsen. Ook met hem gaat het heel goed en ik ben erg blij met de ets van Holten die hij me vrijdag nog nabracht in Rijssen. Opnieuw lekker gewandeld naar mijn oude buurtje om thee te drinken met Mechelien en Ben, mijn voormalige buren. De tijd was een beetje beperkt, maar toch goed om even bij te kletsen en ook om vanaf hun bij mijn oude huisje over de schutting te loeren en ff naar binnen te gluren. Met Willeke in Deventer afgesproken om ma te bezoeken en ’s avonds was ik weer helemaal stuk, maar wel een superleuke dag weer!

Donderdagmorgen gezellig naar Diana, mijn eerdere kapper geweest, om even de verknipte kop van de Oz-kappers weer wat bij te werken. Daarna voor een relaxte massage wederom naar Loo-Bathmen, waar Astrid haar massagesalon aan huis heeft. Eerst gezellig geluncht in de tuin en daarna de massage. En wederom voor iedereen (alleen vrouwen, sorry) een aanrader, dus dames, onthou de naam “Gardouche Body Wellness”! ’s Avonds lekker relaxed thuis (in Rijssen) bijgekomen.

Vrijdagmorgen had ik voor mezelf, erg fijn even. Riemco bracht de ets en we hebben nog even theegedronken. Wat gewassen etc. en om een uur of 3 richting Holten met de trein, om mijn huurautootje bij garage Pots op te halen. Met mijn Fiat Tipo naar Espelo gereden om Joke op te halen en gezellig te gaan eten en naar de film te gaan. Gegeten bij de Griek bij Cinestar en de film “de Gelukkige huisvrouw” aanschouwt. Als er al enige wensen waren ten aanzien van het krijgen van een baby, dan zijn die nu wel weer verdwenen...dus jullie zijn gewaarschuwd! Maar wel een goeie NL film. Na de tijd terug in Holten Marieke gebeld, omdat we er nog ff eentje wilden drinken. Eerst eentje bij de Keun gehad, maar daar begonnen ze weer te roken, dus toen zijn we met zijn vieren (Joke, Marieke, André Suchard en ik) naar het Klavertje gegaan. En dat was ook erg leuk:-). Uiteindelijk was ik om een uur of 1 thuis en nu zit ik dus lekker in de tuin in Rijssen dit verhaal te typen:-).

Vandaag en morgen nog een dagje hier en maandag op vakantie naar Rome met Julia, mijn ex-collega/vriendin uit Arnhem. Daarna nog een weekje "tour de Pays-Bas" met een vriend en de 4e juni weer terug naar Sydney, waar het, naar ik heb vernomen, nu echt winter is...

Allemaal alvast bedankt voor de gezelligheid de afgelopen anderhalve week en voor wie ik nog ga zien, tot snel!

Groetjes!!:-)

  • 22 Mei 2010 - 13:06

    GT:

    Hey, waar blijf ik in dit verhaal Annet??? Die autoflits tussen huize MvdP en LJS hoort er ook gewoon bij hoor.......

    ;-)

  • 25 Mei 2010 - 09:15

    FW:

    GT, mooi om te horen dat jij je ook weer laat horen op verschillende gastenboeken.
    Niks mooier dan een autoflits....

  • 30 Mei 2010 - 10:16

    Marieke:

    Heb helemaal dit berichtje gemist, sorry voor de late reactie, maar het was supergezellig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 135073

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 15 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: